Karolina B.
Jak możesz opisać swoją rolę w Umicore?
Na co dzień pełnię funkcję Finance Managera i Plant Controllera w zakładzie Umicore w Nowej Rudzie. Z fabryką jestem związana właściwie od początku jej działalności w Polsce, do zespołu dołączyłam w grudniu 2014 roku. W ciągu tych ostatnich siedmiu lat wdrożyliśmy wiele narzędzi i opracowaliśmy nowe procesy, które znacznie usprawniły funkcjonowanie całego zakładu. Zespół w Nowej Rudzie może liczyć na moje pełne wsparcie w osiąganiu wyznaczonych celów biznesowych. Dzięki systematycznemu monitorowaniu i prognozowaniu danych finansowych, mam pewność, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów.
Co lubisz w swojej pracy?
Moja praca na tym stanowisku jest wieloaspektowa i zróżnicowana. Lubię przygotowywać różnego rodzaju analizy i dzielić się ich wynikami z członkami zespołu. Wierzę, że dzięki temu mogą lepiej zrozumieć finansowe skutki podejmowanych decyzji.
Za co cenisz pracę w Umicore?
Bardzo cenna jest dla mnie możliwość nawiązywania międzynarodowych kontaktów. Taka współpraca umożliwia mi poznanie wielu różnych kultur. Lubię też pracować z najnowszym oprogramowaniem i nowoczesnym sprzętem. Dzięki temu poszerzam swoją wiedzę i rozwijam umiejętności komunikacyjne.
Dlaczego chciałaś dołączyć do Umicore?
Jest to firma dla której bezpieczeństwo pracowników i rozwój osobisty jest priorytetem. Umicore dąży też do osiągnięcia pozycji lidera w dziedzinie czystej mobilności, co jest spójne z moim światopoglądem. Uważam, że powinniśmy podejmować działania na szeroką skalę w trosce o naszą planetę. Jestem dumna, że pracuję w firmie, która stawia sobie za cel ochronę środowiska.
Czego oczekujesz, kiedy zaczynasz pracę każdego dnia?
Każdego dnia przychodzę do pracy z nastawieniem, aby wspólnie z moimi koleżankami i kolegami ulepszać istniejące procesy w zakładzie, tak aby firma działała coraz bardziej efektywnie na dynamicznym rynku producentów części samochodowych.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w Twojej karierze w Umicore?
Najważniejsze dla mnie jest budowanie w zespole świadomości ograniczania ryzyka i szacowania kosztów. Te dwa aspekty mają bardzo duży wpływ na wyniki finansowe w branży metali szlachetnych. Aktualnie pracujemy nad rozwiązaniem, które umożliwi precyzyjne oszacowanie ilości metali szlachetnych w wytworzonym odpadzie produkcyjnym wysyłanym do zakładu zajmującego się ich odzyskiwaniem. Umożliwi to zrozumienie odchyleń w ilości odzyskanego metalu oraz pozwoli na dalsze usprawnienie procesów związanych z odzyskiem.
Jakich rad możesz udzielić nowym pracownikom?
Wykorzystuj każdą okazję, aby się rozwijać. Nie wstydź się zadawać pytań i budować relacji z członkami zespołu. Współpraca z zespołami z różnych działów może Cię wiele nauczyć i wnieść całkiem nowe spojrzenie na daną sytuację.