Skip to main content Skip to primary navigation

Umicore rozpoczyna industrializację technologii bogatych w mangan materiałów akumulatorowych dla pojazdów elektrycznych

Regional website Poland

Umicore is starting the industrialization of its leading manganese-rich HLM (high lithium, manganese) cathode active materials (CAM) technology and targets commercial production and use in electric vehicles (EVs) in 2026. This major milestone introduces a distinctly competitive technology to other design-to-cost battery technologies for EVs and complements Umicore’s broad portfolio of NMC (nickel, manganese, cobalt) battery materials for high performance, long-range EVs.

HLM zdobywa uznanie wśród producentów samochodów i ogniw akumulatorowych jako technologia wyróżniająca się niższymi kosztami, wysoką gęstością energii i zrównoważonym rozwojem. HLM oferuje lepszy całkowity koszt eksploatacji niż LFP (fosforan litowo-żelazowy) przy dłuższym zasięgu jazdy, równoważnym bezpieczeństwie, znacznie bardziej niezawodnym monitorowaniu SOC (stanu naładowania) i lepszej możliwości recyklingu. Umicore przetwarza te materiały akumulatorowe na skalę przemysłową, przy wiodących w branży wskaźnikach odzysku i w sposób ekologiczny.

"Umicore potwierdza swoją pozycję lidera w technologii baterii, ponieważ nasza bogata w mangan technologia HLM przybliża się do produkcji komercyjnej dla przyszłych klientów i stanowi optymalną alternatywę dla produkcji tanich baterii do pojazdów elektrycznych. Przystąpiliśmy do programów rozwoju produktów z producentami samochodów i ogniw, którzy zdecydowali się na szybkie wdrożenie naszego zastrzeżonego rozwiązania o wysokiej pojemności, niskich kosztach i możliwości recyklingu dzięki jego sprawdzonej i wyraźnej wydajności" - powiedział Ralph Kiessling, Executive Vice President Energy & Surface Technologies w Umicore.

"Portfolio technologiczne i projekty Umicore - od obecnego średniego do wysokiego poziomu niklu, poprzez technologie bogate w mangan, aż po przyszłe baterie półprzewodnikowe - wspierają naszych klientów i umożliwiają transformację e-mobilności dzięki szerokiej gamie wiodących technologii."

Ralph Kiessling

Przyszła produkcja HLM jest przewidziana w zakładach Umicore w Korei i w Polsce, które obecnie produkują aktywne materiały katodowe na bazie NMC, a także w planowanym zakładzie w Kanadzie.