Skip to main content Skip to primary navigation

Z laboratorium na drogę

Regional website Poland

Co się dzieje, gdy trzej liderzy innowacji łączą siły? Odpowiedź na to pytanie jest obecnie testowana na ulicach aglomeracji monachijskiej. 

Grupa BMW rozpoczęła testy drogowe modelu BMW i7 wyposażonego w wielkoformatowe ogniwa typu SSB (Solid-State-Battery). Ogniwa te zawierają autorskie aktywne materiały katodowe (CAM), firmy Umicore, opracowane w ramach wspólnej umowy rozwojowej z Solid Power, Inc.Driving

Innowacje napędzane partnerstwem

Baterie SSB wykorzystują ciało stałe zamiast tradycyjnego elektrolitu ciekłego, co zapewnia większe bezpieczeństwo, wydajność i gęstość energii. Umicore jest liderem w dziedzinie materiałów katodowych do baterii SSB, przechodząc od eksperymentów laboratoryjnych do rzeczywistych zastosowań.

Aby zintegrować swoje zaawansowane materiały katodowe z ogniwami nowej generacji, Umicore połączyło siły  z Solid Power – wiodącym deweloperem technologii all-solid-state-battery (ASSB). Współpraca ta wspierała rozwój ogniw ASSB, które znalazły się w testowym pojeździe BMW i7.

Koncepcja konstrukcji solid-state battery do pojazdów elektrycznych (EV), nowe badania i rozwój akumulatorów z elektrolitem stałym do magazynowania energii dla przyszłego przemysłu motoryzacyjnego, ilustracja 3D

Testy w rzeczywistych warunkach w Monachium

Grupa BMW odgrywa kluczową rolę w walidacji tej technologii. Pojazd demonstracyjny BMW i7, wyposażony w te zaawansowane baterie, przechodzi obecnie testy drogowe w Monachium, mające na celu ocenę wydajności baterii SSB w rzeczywistych warunkach jazdy.

To osiągnięcie wzmacnia strategię Umicore: wczesne nawiązywanie współpracy, wspólny rozwój z liderami i ukierunkowana ekspansja. W miarę dojrzewania rynku SSB, Umicore jest gotowy do objęcia pozycji lidera dzięki zróżnicowanym materiałom i dogłębnej wiedzy na temat zintegrowanych rozwiązań.

Wspólnie z Grupą BMW i Solid Power przesuwamy granice wydajności baterii. Przekraczając ograniczenia konwencjonalnych baterii litowo-jonowych, SSB oferują obiecującą drogę ku lepszej wydajności, niezawodności i zrównoważonemu rozwojowi w dziedzinie elektromobilności.

Karena Cancilleri, EVP Battery Cathode Materials w Umicore. 

Karena Cancilleri, EVP Battery Cathode Materials w Umicore, prowadzi demonstracyjny samochód BMW i7 – jeden z pierwszych pojazdów z ogniwami all-solid-state testowanych na drogach w Monachium.

Martin Schuster, Vice President Battery Cell and Cell Module w Grupie BMW, mówi: “Nasz testowy pojazd BMW i7 z ogniwami ASSB na drogach jest doskonałym przykładem otwartego podejścia technologicznego Grupy BMW. Nieustannie rozwijamy nowe technologie ogniw baterii i poszerzamy naszą wiedzę we współpracy z cennymi partnerami.”

Berislav Blizanac, EVP Cell Technologies at Solid Power, Inc. (Nasdaq: SLDP) powiedział: “Wprowadzenie przez BMW testowego pojazdu i7 napędzanego naszymi ogniwami i technologią solid-state battery to ekscytujący moment dla ASSB i jesteśmy dumni z naszej roli w tym osiągnięciu.”

Schemat przedstawia budowę typu solid-state battery, z kompozytową warstwą  aktywnych materiałów katodowych  i elektrolitu stałego na górze, warstwą separatora w środku oraz kompozytową warstwą aktywnego materiału anodowego i elektrolitu stałego na dole.